• Autogén tréning tanfolyamokAutogén tréning tanfolyamok


    Induló tanfolyamok: 


    Esti tanfolyam: 
    2017. 01.09-től hétfőnként 18-19.30-ig

    Reggeli tanfolyam:
    2017. 01.05-től csütörtök délelőttönként 9-10.30-ig




    Kinek ajánlott az autogén tréning?


    Egészségeseknek:

    -Munkahelyi stresszel küzdőknek, mert az AT segít a feszültség oldásában, ezáltal jobban érezzük magunkat és jobban is teljesítünk.

    -Kisgyermekes anyáknak, mert jól tudják alkalmazni az AT-t otthon is, ha pihenésre, egy szusszanásnyi feltöltődésre vágynak.

    -Diákoknak, egyetemistáknak; érettségi, felvételi, szakdolgozat előtt állóknak, egyetemistáknak, mert az AT javítja a koncentrációs készséget, kreatívabbá tesz.

    -Mindenkinek, aki szeretne kiegyensúlyozottabb, egészségesebb lenni, és szeretné a stressz negatív hatásait kivédeni, ha elakadtál az életed valamelyik területén, vagy nehéz élethelyzetbe kerültél, mint egy szakítás, munkanélküliség, ha nem tudsz döntést hozni, az AT segíthet tisztábban látni a helyzetedet, és elmozdulni a holtpontról. valamint azoknak, akiknek önismereti, személyiségfejlődési igénye van.


    Akik gyógyulni szeretnének:

    Tudományos eredmények által bizonyított, hogy a pszichés eredetű betegségek esetén jelentős javulást hoz az AT rendszeres alkalmazása. Az orvosi kezelést azonban nem helyettesíti, hanem kiegészíti szorongáscsökkentő hatása által :

    pl: - alvászavar
    - magas vérnyomás kiegészítő kezelésére
    - szorongás
    - asztma, irritábilis bélszindróma
    - nem szervi eredetű fejfájás


    Milyen konkrét problémák megoldásában segít kisgyerekes szülőknek az autogén tréning?

    -A legtöbb kismamának nagyon kevés ideje jut magára. Az AT elsajátításával 15 perc alatt otthon is fel lehet töltődni, ki lehet kapcsolódni. Rendszeres gyakorlás után a gyakorlat mindössze 5 percet vesz igénybe.

    - Sok kismama szenved az elszigeteltségtől bezártságtól, a tanfolyam jó indok a kimozdulásra, beszélgetésre.

    - A kismamák életében is jelen van a stressz (még ha teljesen másfajta is, mint a munkahelyi stressz) a sokat síró csecsemő igénybe veszi az anya türelmét, az akaratos kisgyermek is feszültségeket kelt az anyában. Ha beteg a kicsi az egy fokozott stresszhelyzet a szülőknek. Az AT segít a feszültségek indulatok levezetésében, segít megőrizni vagy visszanyerni higgadtságunkat. Ezzel megelőzhető, hogy a feszültséget a gyereken vagy a társunkon vezessük le.

    -A kicsik mellett nem ritka, hogy éjszakázni kell, napközben pedig meg kell osztani a figyelmet a gyermek és az egyéb tennivalók közt, mindez nagyon kimerítő tud lenni, ilyenkor is mentőöv lehet egy relaxáció, hogy álljuk a sarat nappal.

    -Anyává válni egy új szerep, ami sok örömmel, de új kihívásokkal is jár, ez okozhat belső konfliktusokat, bizonytalanságot, szorongást, hogy elég jó szülő vagyok-e. Az autogén tréningnek szorongásoldó hatása van így egyszerre hat pozitívan egészségünkre és lelki jólétünkre. Az önismereti beszélgetés légkörében kimondhatók olyan negatív érzelmek is, amik otthon esetleg nem.

    - A kisgyerekes anyák egész nap mások szükségleteit lesik, sokszor saját legalapvetőbb igényeiket háttérbe szorítva. A kicsik azonban még az empátiát nem tudják viszonozni, nem képesek tekintettel lenni a mi igényeinkre. És a sokszor szintén stresszes munkahelyről hazatérő apák sem bizonyulnak mindig jó hallgatóságnak, ezért bölcsen tesszük, ha keresünk egy olyan csatornát, ahol a saját igényeink is meghallgatásra találnak. A relaxációt követő strukturált önismereti beszélgetés jó alkalom arra, hogy rendezzük tudatosítsuk gondolatainkat, érzéseinket, tiszta figyelmet kapjunk empatikus környezetben, mindössze heti egy órát vesz ez igénybe, ha eljársz a tanfolyamra.

    - Végül, de nem utolsósorban a kiegyensúlyozott anya, a gyermekre és az egész családra jó hatással van. Az képes hosszú távon adni, aki töltekezik is.


    Árak, Általános tudnivalók:

    Az egész  AT tanfolyam 12 alkalom. Az alkalmak 1-1,5 órásak a létszámtól függően, a relaxációt ülve végezzük, melyet élményfeldolgozó és önismereti beszélgetés követ.
    A pár és családterápiát két pszichológus tartja.

    A tanfolyam részvételi díja:


    Egyéni képzés : 8000 Ft/alkalom

    2 fő esetén: 5500 Ft/fő/alkalom

    3 főtől : 4500 Ft/fő/alkalom 

    Pár és családterápia: 14.000 Ft /alkalom (1,5 óra)

    Jelentkezés a tanfolyamokra a KAPCSOLAT oldalon,vagy Tóth Andrea elérhetőségein!





    Mi az Autogén Tréning?

    Egy tudományos alapokon nyugvó relaxációs módszer, ami az izmok ellazításán keresztül hat, szervezetünket nyugalmi állapotba hozza, ezáltal ellazulunk, pihenünk. Használhatjuk ezt a technikát stresszoldásra, pihenésre, pszichoszomatikus betegségek tüneteinek enyhítésére. Hatékony például alvászavar, vérnyomásproblémák, pánikbetegség esetén. Használhatjuk segítségül olyan hétköznapi helyzetekben, mint vizsgadrukk, fogorvos, de csupán kedvjavítónak, felüdülésképpen is kiváló.

    Ülve vagy fekve csukott szemmel végezzük a relaxációt. A technika elsajátításához kb. 12-14 alkalomra van szükség, mely heti 1,5 óra AT oktatóval való gyakorlásból és élményfeldolgozó beszélgetésből áll, e mellett azonban napi önálló gyakorlás is szükséges.

    Az órák során fokozatosan megtanuljuk a lazító szöveget és átbeszéljük az élet egy egy területét, de mindig csak olyan mélységben érintünk egy egy problémát amennyire erre a tanítványnak igénye van. A tanfolyamon való részvétel mélyíti az önismeretet, melynek segítségével életünk teljesebbé válhat.Az autogén tréninget lehet egyénileg és csoportos formában is elsajátítani.

    Az általános ellazulást hat alapgyakorlat követi, ezek során egy-egy testi érzetet hívunk elő. Közben észrevétlenül átkerülünk egy módosult tudatállapotba, az ébrenlét és az álom határára, ahonnan már képesek vagyunk venni a tudatalattink üzeneteit. Ha valaki sokat gyakorol, belső harmónia és elengedettség állapotába kerül. Megjelenhetnek képek, gondolatok, bevillanhatnak felismerések, megoldások egy-egy problémára. Ha elegendő lelki munkát fektetünk bele, akkor sokkal jobban leszünk. Van, akinél ez abban nyilvánul meg, hogy jobb ötletei támadnak, ihletet kap, és valami szépet hoz létre, de van olyan is, akinél testi változásokat is okoz az autogén tréning, beindítja a szervezet öngyógyító folyamatait. Az, hogy harmóniába hozzuk önmagunkat, kihat a testünkre is. Ellenállóbb lehet a szervezet, könnyebben meggyógyulhat egy betegségből, csökkenhet a vérnyomás, megszűnhetnek az alvászavarok.

    Az Autogén tréning több, mint egy technika

    Ez nem pusztán egy gyakorlatsor, amit ismételgetni kell, a tréningen résztvevők önismereti folyamaton mennek keresztül, amelyhez szükséges a személyes kontaktus a módszerben képzett szakemberrel a tanulási fázisban. A terapeuta arra ösztönzi a tréningezőt, hogy ő fejtse meg, értelmezze a relaxáció során megjelenő képeket érzéseket. A terapeuta nem ad közvetlen tanácsot, de hozzásegíti a klienst, hogy hozzáférjen és fejlessze saját belső erőforrásait. Így Ön nem kerülhet lelki függésbe segítőjétől, hanem önállóbbá válik a folyamat végére.

    Önnél is működik!

    Az autogén tréning működése tudományosan igazolt, egyszerű megtanulni és mindenkinél működik, néhány ritka esettől eltekintve (mint pszichózis, súlyos depresszió, demencia és értelmi fogyatékosság). Nem kell hinnie benne, jöjjön el módszerbemutató előadásra, tapasztalja meg Önnek hogyan válhat javára ez a módszer!